Miközben teljes erőbedobással dolgozik villamosítási tervein, a KGM a dízelmotorok vadonatúj generációját fejleszti, amelyek a világ legtisztább üzemű energiahordozójával, hidrogénnel is üzemeltethetők.

A közlekedés szénlábnyomának csökkentésére nem a villamosítás az egyetlen lehetséges út. A világ vezető autómérnökeit jó ideje foglalkoztatja a belső égésű motorok alternatív, szénsemleges üzemanyagokra történő átállításának gondolata.
Ezen a téren kézenfekvő irány a szintetikus és/vagy bioüzemanyagok használata, ugyanakkor egyre többeket foglalkoztat annak a lehetősége, hogy a benzint, a gázolajat részben vagy teljesen hidrogénnel váltsák ki.
Az utóbbi, azaz a hidrogénüzemű dízelmotor egy viszonylag új koncepció, amely csak a közelmúltban kezdte el foglalkoztatni a szakértőket, így a rengeteg megoldandó feladattal együtt hatalmas távlatok rejlenek ebben a területben.
Ezen a téren kézenfekvő irány a szintetikus és/vagy bioüzemanyagok használata, ugyanakkor egyre többeket foglalkoztat annak a lehetősége, hogy a benzint, a gázolajat részben vagy teljesen hidrogénnel váltsák ki.
Az utóbbi, azaz a hidrogénüzemű dízelmotor egy viszonylag új koncepció, amely csak a közelmúltban kezdte el foglalkoztatni a szakértőket, így a rengeteg megoldandó feladattal együtt hatalmas távlatok rejlenek ebben a területben.
A KGM az alternatív üzemanyagok elismert specialistájával, az észak-amerikai központtal működő, de a világ húsz országában tevékenykedő Phinia cégcsoport franciaországi leányvállalatával lépett együttműködésre, hogy együtt fejlesszenek ki egy hidrogénnel üzemeltethető belső égésű motort.
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/kgm oldalon:
https://www.carnet.hu/kgm/hirek-2/a-jovo-motorjan-dolgozik-a-kgm
A cikk tovább folytatódik a carnet.hu/kgm oldalon:
https://www.carnet.hu/kgm/hirek-2/a-jovo-motorjan-dolgozik-a-kgm